Returer

 Returinstruktioner:

Vi hoppas att du kommer att gilla de produkter du beställt från oss, men om något inte är helt rätt erbjuder Alaska Brands en returmöjlighet inom 30 dagar från köpet. Kontrollera de mottagna produkterna för att säkerställa att de inte är skadade. Eventuella skador eller saknade produkter ska rapporteras till vår kundservice inom 30 dagar.
  • Se till att alla artiklar returneras rena, oanvända och med alla sina etiketter och originalförpackningar. Skor måste returneras med sina originalkartonger. (Obs: skydda kartongen med en annan eller en plastpåse, fraktetiketter får inte fästas direkt på skokartongen).
  • Hygienprodukter som underkläder och baslager kan inte returneras.
  • Om du returnerar en produkt som kom med en gåva, vänligen returnera också gåvan. Annars kommer vi att dra av värdet av gåvan från den återbetalning du får.
  • Naturligtvis kan felaktiga artiklar inte returneras. Felaktiga artiklar som inte är i originalskick och lämpliga för återförsäljning kommer inte att återbetalas och skickas tillbaka till dig.
  • När vi har mottagit och behandlat din retur, kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar din återbetalning. Detta tar en till tre veckor.
  • Vid byte, vänligen returnera de produkter du önskar och gör en ny beställning för en annan storlek, stil eller färg från vår webbshop.
  • Om du returnerar hela beställningen är returhanteringsavgiften 99kr, som dras av från återbetalningen till kunden vid returen.
  • Alaska Brands produkter har 12 månaders garanti som täcker tyg- eller tillverkningsfel.

UPS returer:
  • Sök på din ursprungliga spårningskod (börjar med 1Z …) på www.ups.com och välj ”Returnera detta paket”.
  • Ange returorsaken och tryck på ”Skicka”.
  • Därefter väljer du det lämpligaste sättet att skriva ut returetiketten.
  • Fäst returetiketten ordentligt på ditt paket (med plast- eller nylontejp).
  • Lämna in returen till ett UPS-ombud eller beställ en upphämtning från din lokala UPS-plats. Om du väljer en mobil streckkod kan UPS-ombudet skriva ut etiketten åt dig (inte tillgängligt i alla länder).

Vänligen se till att packa med din följesedel tillsammans med de varor du vill returnera. Om du har tappat bort följesedeln kan du istället bifoga en lapp med ditt namn och orderbekräftelsenummer.

 

Vanliga frågor om returer:

Behandlingstid för returer?
Vi behandlar alla returer i den ordning de tas emot, men senast 14 dagar efter att de har tagits emot på vårt lager. Hela returprocessen kan ta upp till 4 veckor.
Du kommer att få ett automatiskt e-postmeddelande när vi har behandlat din retur och bokfört återbetalningen på din beställning.

Är det en avgift för att returnera varor?
Att returnera en vara är gratis när du använder UPS returportal.
Om du returnerar hela beställningen är returhanteringsavgiften 99kr, som dras av från återbetalningen till kunden vid returen.

Vad är hanteringsavgiften?
En hanteringsavgift tas ut för returer för att täcka kostnaderna för returfrakt, behandling av returen och återlagring av varorna. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna som uppstått.

Kan jag byta den beställda produkten mot en annan storlek?
Tyvärr erbjuder vi inga byten, endast returer. Så om du vill byta en vara, till exempel till en annan storlek, vänligen returnera den ursprungliga varan och lägg sedan en ny beställning för rätt storlek.

Produktbyte – Ersättningsbeställningen har ett högre pris än min ursprungliga beställning.
Om den ursprungliga beställningen hade en rabatt (t.ex. ett paketpris eller kampanj) och du vill byta till exempel storleken på en jacka, återbetalar vi självklart prisskillnaden på din nya beställning. När den nya beställningen är gjord, skicka beställningsnumret till vår kundtjänst, så justerar vi priset i efterhand så att det motsvarar den ursprungliga summan du betalade.

Har ni mottagit min retur?
Vi får inga realtidsuppdateringar om returernas transportstatus, men du kan spåra ankomsten med hjälp av spårningsnumret som tillhandahålls av fraktföretaget.
Vi behandlar alla returer i den ordning de tas emot, men senast 14 dagar efter att de har tagits emot på vårt lager.
Du kommer att få ett automatiskt e-postmeddelande när vi har behandlat din retur och bokfört återbetalningen på din beställning.
Din återbetalning behandlas automatiskt. Det kan ta upp till tio dagar innan återbetalningen syns på ditt konto.
Om du har valt fakturabetalning kommer Klarna att skicka en uppdaterad faktura till din e-post.

Fakturans förfallodatum närmar sig, men min retur har inte behandlats än.
Om fakturans förfallodatum närmar sig och återbetalningen ännu inte har bokförts, vänligen meddela Klarnas kundtjänst eller via appen att du har gjort en retur. Detta pausar fakturans förfallodatum tills vi skickar uppdaterad betalningsinformation.
Vi behandlar alla returer i den ordning de tas emot, men senast 14 dagar efter att de har tagits emot på vårt lager.
Du kommer att få ett automatiskt e-postmeddelande när vi har behandlat din retur och bokfört återbetalningen på din beställning.

Jag har inte fått min återbetalning, vad ska jag göra?
Din återbetalning behandlas automatiskt. Det kan ta upp till tio dagar innan återbetalningen syns på ditt konto.
Om du har fått ett automatiskt meddelande om återbetalningen men betalningen ändå inte har kommit fram, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Jag hann inte hämta mitt paket, vad ska jag göra?
En ej uthämtad försändelse returneras automatiskt till oss från upphämtningsplatsen efter att tidsfristen har gått ut. Vårt lager kommer att behandla detta tillsammans med andra returer, och vi återbetalar köpesumman när returen har behandlats. Den ursprungliga beställningen kan inte skickas igen, men du kan om du vill göra en ny beställning i vår webbutik. För försändelser som inte hämtas inom den angivna tiden debiterar vi en hanteringsavgift på 99kr i enlighet med våra villkor.