Returer

Vi hoppas att du kommer att gilla de produkter du beställt från oss, men om något inte är helt rätt erbjuder Alaska Brands en returmöjlighet inom 30 dagar från köpet. Kontrollera de mottagna produkterna för att säkerställa att de inte är skadade. Eventuella skador eller saknade produkter ska rapporteras till vår kundservice inom 30 dagar.

  • För att göra en retur, vänligen fyll i formuläret här.
  • Packa sedan din beställning och lämna paketet vid upphämtningsstället. Kom ihåg att spara ditt returkvittot.
  • Se till att alla artiklar returneras rena, oanvända och med alla sina etiketter och originalförpackningar. Skor måste returneras med sina originalkartonger. (Obs: skydda kartongen med en annan eller en plastpåse, fraktetiketter får inte fästas direkt på skokartongen).
  • Hygienprodukter som underkläder och baslager kan inte returneras.
  • Om du returnerar en produkt som kom med en gåva, vänligen returnera också gåvan. Annars kommer vi att dra av värdet av gåvan från den återbetalning du får.
  • Naturligtvis kan felaktiga artiklar inte returneras. Felaktiga artiklar som inte är i originalskick och lämpliga för återförsäljning kommer inte att återbetalas och skickas tillbaka till dig.
  • När vi har mottagit och behandlat din retur, kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar din återbetalning. Detta tar en till tre veckor.
  • Vid byte, vänligen returnera de produkter du önskar och gör en ny beställning för en annan storlek, stil eller färg från vår webbshop.
  • Priset för returen är 69kr och det kommer att dras av från återbetalningen till kunden.
  • Alaska Brands produkter har 12 månaders garanti som täcker tyg- eller tillverkningsfel.

UPS returer:

Sök på din ursprungliga spårningskod (börjar med 1Z …) på www.ups.com och välj ”Returnera detta paket”. Ange returorsaken och tryck på ”Skicka”. Därefter väljer du det lämpligaste sättet att skriva ut returetiketten. Fäst returetiketten ordentligt på ditt paket (med plast- eller nylontejp). Lämna in returen till ett UPS-ombud eller beställ en upphämtning från din lokala UPS-plats. Om du väljer en mobil streckkod kan UPS-ombudet skriva ut etiketten åt dig (inte tillgängligt i alla länder).

Vänligen se till att packa med din följesedel tillsammans med de varor du vill returnera. Om du har tappat bort följesedeln kan du istället bifoga en lapp med ditt namn och orderbekräftelsenummer.