Leveransvillkor

Beställning

När du har gjort en beställning på webbplatsen skickar vi dig en bekräftelse per e-post. Orderbekräftelsen skickas till den e-postadress du uppgett vid kassan och fungerar som ett kvitto på inköpet. Om priset är felaktigt förbehåller sig Alaska Brands Oy rätten att annullera beställningen.

Om en person utan tillstånd beställer produkter i någon annans namn kontaktar vi myndigheterna.

Betalningssätt

Du kan betala via bankkort, kreditkort eller nätbank. Betalningsförmedlare är Shopify Payments och Klarna. Alaska Brands behandlar inte betalkortsnummer eller personbeteckningar.

Priser

Priserna på webbplatsen inkluderar tillämplig mervärdesskatt enligt lag. Om en produkt ska skickas utanför EU, kan extra tullavgifter och skatter tillkomma. Köparen ansvarar alltid för dessa tilläggsavgifter och försäljaren kan inte påverka dem. 

Produktinformation

Alaska Brands Oy förbehåller sig rätten att ändra produktinformation och priser och ansvarar inte för eventuella felaktiga uppgifter. Vi annullerar beställningar som gjorts på basis av felaktiga priser och återbetalar pengarna till kunden. Vi strävar efter att alltid beskriva produkterna så noggrant som möjligt med hjälp av produktinformation och bilder. Vänligen kontakta vår kundtjänst om du upptäcker fel i produktinformationen.

 

Leveranser

UPS Standard

Hemleverans med möjlighet att omdirigera paketet till UPS-ombud.

UPS skickar dig ett textmeddelande före leveransen och ger dig möjligheten att omdirigera paketet till ett UPS-ombud. Om det inte finns något UPS-ombud i närheten av dig levereras paketet direkt till den angivna adressen (hem eller arbete).

Leveranstider (antal arbetsdagar från leveransdagen)

Danmark, Sverige: 1–2 dagar

 

UPS Standard inkluderar spårning från dörr till dörr och möjligheten att omdirigera paketet en dag före leveransen via UPS MyChoice-appen.

 

UPS Express

Hemleverans med möjlighet att omdirigera paketet till UPS-ombud.

UPS skickar dig ett textmeddelande före leveransen och ger dig möjligheten att omdirigera paketet till ett UPS-ombud. Om det inte finns något UPS-ombud i närheten av dig levereras paketet direkt till den angivna adressen (hem eller arbete).

Leveranstid 1–2 dagar (avsides områden kan ta ytterligare en dag).

UPS Express Saver inkluderar spårning från dörr till dörr och möjligheten att omdirigera paketet en dag före leveransen via UPS MyChoice-appen.

 

Returer och reklamationer

 

Vi hoppas att du kommer att gilla de produkter du beställt från oss, men om något inte är helt rätt erbjuder Alaska Brands en returmöjlighet inom 30 dagar från köpet. Kontrollera de mottagna produkterna för att säkerställa att de inte är skadade. Eventuella skador eller saknade produkter ska rapporteras till vår kundservice inom 30 dagar.
  • Se till att alla artiklar returneras rena, oanvända och med alla sina etiketter och originalförpackningar. Skor måste returneras med sina originalkartonger. (Obs: skydda kartongen med en annan eller en plastpåse, fraktetiketter får inte fästas direkt på skokartongen).
  • Hygienprodukter som underkläder och baslager kan inte returneras.
  • Om du returnerar en produkt som kom med en gåva, vänligen returnera också gåvan. Annars kommer vi att dra av värdet av gåvan från den återbetalning du får.
  • Naturligtvis kan felaktiga artiklar inte returneras. Felaktiga artiklar som inte är i originalskick och lämpliga för återförsäljning kommer inte att återbetalas och skickas tillbaka till dig.
  • När vi har mottagit och behandlat din retur, kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar din återbetalning. Detta tar en till tre veckor.
  • Vid byte, vänligen returnera de produkter du önskar och gör en ny beställning för en annan storlek, stil eller färg från vår webbshop.
  • Om du returnerar hela beställningen är returhanteringsavgiften 99kr, som dras av från återbetalningen till kunden vid returen.
  • Alaska Brands produkter har 12 månaders garanti som täcker tyg- eller tillverkningsfel.

UPS returer:
  • Sök på din ursprungliga spårningskod (börjar med 1Z …) på www.ups.com och välj ”Returnera detta paket”.
  • Ange returorsaken och tryck på ”Skicka”.
  • Därefter väljer du det lämpligaste sättet att skriva ut returetiketten.
  • Fäst returetiketten ordentligt på ditt paket (med plast- eller nylontejp).
  • Lämna in returen till ett UPS-ombud eller beställ en upphämtning från din lokala UPS-plats. Om du väljer en mobil streckkod kan UPS-ombudet skriva ut etiketten åt dig (inte tillgängligt i alla länder).
  • Vänligen se till att packa med din följesedel tillsammans med de varor du vill returnera. Om du har tappat bort följesedeln kan du istället bifoga en lapp med ditt namn och orderbekräftelsenummer.

 

Ej uthämtat paket

För försändelser som inte hämtas inom den angivna tiden debiterar vi en hanteringsavgift på 99kr. 

 

Företag

Alaska Brands Oy (FI24221246)

Takomotie 1-3

00380 HELSINKI

FINLAND